
Le grade 5W40 optimisé permet une excellente circulation d’huile et apporte à votre moteur le meilleur compromis entre puissance et fiabilité. La pression d'huile reste stable dans toutes les conditions d' utilisation routière ou " racing" ( conduite sportive sur route ou cessions de pilotage sur circuit).Ĭette huile haut de gamme (qui se place juste sous la fameuse 300V réservée quasi exclusivement à la compétition et aux moteurs très hautes performances), répond parfaitement à toutes les exigences très élevées de performances et de durabilité, incluant notamment pour la norme API SP, la compatibilité totale à l’utilisation de carburants dits alternatifs tel que le GPL (Gaz de Pétrole Liquéfié), le GNV (Gaz Naturelle pour Véhicules) et le Bioéthanol pour une utilisation allant jusqu’à 85% (Bioéthanol – E85). L' huile moteur sport MOTUL 8100 POWER 5W40 100% synthèse ( 1 Litre) dispose de la technologie Ester issue de la compétition et assurant une résistance exceptionnelle du film d'huile à très haute température pour une puissance et un couple moteur maximum, ainsi qu’une excellente protection contre l’ usure.
8100 XCLEAN 5W40 FREE
Simply look for the logo to enjoy free shipping on selected items throughout the store.Huile moteur sport MOTUL 8100 POWER 5W40 - 100% synthèse - 1 Litre
Do not mix with lubricants not ACEA C3 compliant. This specification applies to all PORSCHE engines, except Cayenne V6 and Diesel versions (for these specific engines, use an approved Porsche C30 lubricant such as MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30). The Porsche A40 standard requires extreme high shear resistance from the lubricant. The specification MB 229.51 applies to some MERCEDES Gasoline engines, and to all MERCEDES Diesel engines, with or without DPF. The MB 229.51 requires a reduced content of SAPS in order to be compatible with MERCEDES exhaust gas after treatment systems. Also, GM-OPEL dexos2 TM fully supersedes and replaces the previous GM specifications: GM-LL-A-025 (Gasoline) and GM-LL-B-025 (Diesel). GM-OPEL dexos2 TM standard is suitable for the whole range of GM-OPEL Diesel engines (including DPF versions) and most of Gasoline engines from Model Year 2010. The FORD WSS M2C 917A standard is required for FORD Galaxy 1.9L TDI until MY2006 and for FORD Ka from MY2008. Outside those countries, a BMW LL-01 lubricant such as MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is required. BMW LL-04 product can be used for gasoline engines only in European Union countries, Switzerland, Norway and Liechtenstein. It covers all BMW engines from 2004 and also all BMW engines before 2004 as BMW LL-04 covers all the previous BMW specifications such as BMW LL-98 and BMW LL-01. The BMW Long Life-04 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to Valvetronic and after treatment systems compatibility. Numerous OEMs such as KIA / HYUNDAI, HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, recommend an ACEA C3 lubricant for most of their vehicles especially Diesels with DPF. ACEA C3 lubricants achieve extended drain intervals managed by vehicles on-board computer.
The ACEA C3 standard requests from the lubricant significant oil film resistance and low emission performance for powerful engines.